Што да правите кога вработените масовно ви даваат откази?

0
otkazi

Сите сме свесни за големиот број напуштања на работните места низ светот  во 2021 година, а пред се во САД.  Минатата недела, Министерството за труд објави дека САД поставиле нов рекорд во оставките на работа во ноември:  дури 65% од вработените биле во потрага по нова работа. Тоа е одлично за вработените кои можеби се чувствуваат способни да започнат претприемачки потфат или да го искористат намалениот  пазар на труд за да преговараат за покачување на платата илиза  унапредување. Но, што ако сте шеф?

Од очигледни причини, проблематично е кога вашите вработени почнуваат да заминуваат, навестуваат или се закануваат дека би можеле да заминат. Промената на персоналот е скапа – се проценува дека чини од половина до двапати повеќе од годишната плата на вработениот што треба да се замени.  Плус, тоа ги нарушува односите со клиентите иго урива  моралот на вработените кои останале.

Раководителите во компаниите во вакви ситуации се наоѓаат во ќор-сокак: акопопуштат  премногу  за да ги спречат вработените да дадат отказ, може да постават неодржливи преседани, како тој „Секако, можете да работите од  остров оддалечен 17 временски зони !“ Но, ако не преземат ништо, може да се соочат со драматичен недостиг на персонал токму кога најмалку можат  да си го дозволат  тоа.

Еве четири прашања што лидерите треба  да си ги постават за да имаат одмерен одговор што ќе ја избалансира потребата да се задржат врвните таленти со реалноста дека, дури и на намалениот пазар на труд, не сакаат да прават отстапки за кои подоцна ќе зажалат.

Како сакате да изгледа компанијата?

Две години по пандемијата, станува сè појасно дека хибридната и далечинската работа не е само изводлива, туку е всушност и пожелна. Една студија тврди дека повеќе од две третини од вработените претпочитаат договори за работа од дома. Огромното нарушување што го предизвика Ковид значи дека, ако некогаш имало момент повторно да се открие како изгледа вашата компанија или вашиот тим, ова е тоа.

Можеби ова е време да се префрлиме целосно на работа од далечина, како што направија компании како „Basecamp“. Или може да размислите за засилување на вработувањата со нови и различни групи на вештини што сте ги идентификувале како клучни за идната насока на вашата компанија, како што е вештачката интелигенција или аналитиката на податоци. Можеби сакате да смените географски области или да отворите нови регионални центри. Вреди да ја идентификувате вашата визија за 5 до 10 години за вашата компанија, бидејќи одлуките што ги донесувате сега можат да го забрзаат доаѓањето на таа иднина.

Како да креирате персонализирана стратегија за задржување на вашите највредни вработени?

Силиконската долина долго време го валоризираше недостижниот „10x кодер“, за кој се вели дека е 10 пати подобар и побрз од просечните сонародници. Очигледно, талентот на тоа ниво е редок, но принципот е дека некои вработени се многу повредни од другите и треба да се третираат на тој начин. Во средина каде што толку многу вработени размислуваат да си заминат, не можеме – и не треба – да се грижиме дали ќе ги зачуваме сите. Наместо тоа, идентификувајте ги луѓето што најмногу ви требаат и  фокусирајте се на развивање персонализирана стратегија за нивно задржување.

Прашањата што треба да си ги поставите вклучуваат: ако ми беше дозволено да ги задржам само првите 10% до 20% од моите вработени, кого би се борел да задржам? Кои се критичните вработени чие заминувањеби предизвикало сериозни нарушувања? Чии вештини се најдобро усогласени за идната визија на компанијата? Кој, без разлика на титулата, носи несразмерно влијание кај своите колеги?

Тоа се вработените на кои сакате да се фокусирате. Дури и ако тие не покажале желба да заминат, вреди да се вклучите во проактивен разговор со нив за да разберете повеќе за тоа што им се допаѓа најдобро, а најмалку за нивните работни места, да ја повторите вашата почит за нивните придонеси и да ја покажете вашата желба за проблеми- решете со нив доколку е потребно. На пример, ако тие укажуваат на предизвици во врска со грижата, може да направите стратегии со нив за краткорочно отсуство или да ги идентификувате придобивките од компанијата што би можеле да ги искористат. За вистинските вработени, вреди да се потрудите да ја персонализирате вашата стратегија и да ги засукате ракавите.

Дали грижите на вработените се валидни?

Ако сите размислуваат да ја напуштат вашата компанија, едно прашање што веројатно вреди да се постави е: Дали имаат добра причина? Можно е вашите вработени да се незадоволни поради општ немир и споредување со пријателите и роднините кои постигнале големи покачувања на платите со менување на работата. Но, исто така може да сакаат да заминат затоа што, барем на некој начин, не биле третирани  добро.

Вреди да ги погледнете оценките за третманот на вработените во вашата компанија или тим. Ако е тешко да се дојде до цврсти податоци, видете што велат тие што си заминуваат. Дали вашето скалило за плати и придобивки е конкурентно со другите во вашата индустрија? И дали постојат политики или практики на компанијата кои предизвкуваат  постојани критики? Причина може да биде сè, од кодексите за облекување до сменетите задачи или корпоративните политички донации. Секско има голем обрт на работната сила во 2021 година. Но, ако вашата компанија или тим имаат непропорционален удел, може да има реална причина за тоа. Ако е така, вреди да се поправи состојбата, сега пред да има масовно напуштање на работните места и кога вработените имаат повеќе опции.

Дали треба да заминете и вие?

Секој раководител сака да ја мобилизира компанијата или тимот под предизвикувачки околности. Но, понекогаш, во зависност од причините зошто бегаат вашите вработени, можеби ќе сакате да го сторите истото. Ако вашата компанија ги малтретира своите работници и нема апетит за промени во раководните тела, заминувањето може да биде и вашата најдобра опција. И додека многу компании во индустриите што наводно изумираа  успеаја успешно да се обноват, тоа не може да се случи ако нема визија или волја на највисоките нивоа. Значи, ако сте зависни од другите за промената, а таа не доаѓа, тоа исто така може да биде знак дека треба да заминете пред бродот да потоне. (Волстрит Џурнал)